Gmina Kartuzy Gmina Przodkowo Konkursy

KARTUZY WĘZEŁ INTEGRACYJNY

Kartuzy. Węzeł integracyjny

Wiecha na dworcu – I część prac zakończona

Otwarcie ul. Kolejowej i zawieszenie wiechy nad budynkiem dworca zamyka I część prac przy tworzeniu węzła integracyjnego. Prace obejmujące budowę dworca, parkingów i modernizację ul. Kolejowej wykonuje warszawska spółka Budimex.

Budynek dworca będzie miał 3 kondygnacje o łącznej powierzchni użytkowej ponad 720 m. kw. Strefa pasażera mieścić się będzie na parterze, w środkowej części budynku. Główne wejście do dworca znajdować się będzie od strony ul. Kolejowej, w holu znajdą się kasy, punkt informacyjny oraz ogólnodostępne sanitariaty. Ponad nią znajdą się przestrzenie handlowo-usługowe, m.in. nowoczesna biblioteka. Przy dworcu powstaną wiaty postojowe dla rowerów typu „Bike&Ride”, parking z 76 miejscami postojowymi oraz miejsce dla taksówek.

Tak to się zaczęło

7 października po nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej marszałek Mieczysław Struk w imieniu Zarządu Województwa podpisał umowę na dofinansowanie budowy węzła integracyjnego. Projekt wart 26 mln zł otrzymał dofinansowanie w wysokości 10 mln zł. Jednak to nie wszystkie zewnętrzne pieniądze, które spłynęły na tę inwestycję. Część zadań związanych z przeniesieniem tu biblioteki, budową ścieżek rowerowych i przebudową parkingu zostanie sfinansowana z programu rewitalizacji Kartuz.

Zamówienie

Ogłoszono przetarg, w którym najkorzystniejsza okazała się oferta firmy Budimex. Firma zobowiązała się wybudować dworzec i rozbudować ul. Kolejową za 9,7 mln zł. Na wykonane prace Budimex zaoferował 10-letnią gwarancję. Warto przypomnieć, że firma ta budowała m.in. linię Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Co jeszcze?

W ramach projektu powstanie też ponad 7 kilometrów prowadzących do dworca ścieżek rowerowych. Nie zapomniano też o kierowcach samochodów. Z myślą o nich stworzone zostaną parkingi „Park&Ride”, na których będzie można zostawić samochód i do Trójmiasta dotrzeć komunikacją zbiorową. Przy dworcu będzie też postój taksówek oraz – w miejscu gdzie obecnie jest rampa rozładunkowa – stanowiska dla autobusów. I ta część inwestycji budzi najwięcej kontrowersji.

MW

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

 

Komentarze