Inwestycje Powiat kościerski

Kościerzyna. Remont Dworca

Jednym z najważniejszych zadań tej kadencji kościerskiego samorządu jest rewitalizacja budynku dworca kolejowego. Niestety w przetargu na wykonanie tego zadania nie udało się wyłonić wykonawcy.

Prace odnawiające dworzec to fragment budowy węzła integracyjnego. Projekt wart 36 mln zł przewiduje odnowienie poczekalni, kasy biletowej, stworzenie toalet i restauracji. Oprócz prac w budynku dworca ma powstać tunel do Muzeum Kolejnictwa, parking na ponad 200 samochodów oraz blisko 20 km ścieżek rowerowych.

Od początku poślizgi

Przetarg na budowę dworca miał być ogłoszony do połowy lipca – ogłoszono go dopiero 28 sierpnia. Jak tłumaczył radnym burmistrz Michał Majewski opóźnienie to wynikło z konieczności uzgodnień szczegółów przetargu z konserwatorem zabytków.

Według burmistrza ten poślizg nie zagrażał inwestycji, bo termin jej wykonania to koniec października 2018 r. Więc czasu było sporo.

21września przetarg został unieważniony. Swoją ofertę przesłał tylko jeden wykonawca – Zakład Robót Ogólnobudowlanych Stanisława Repińskiego z Kościerzyny. Oferta ta opiewała na ponad 9 mln zł, tymczasem samorząd na remont dworca zamierzał przeznaczyć niespełna 6,5 miliona.

Co najmniej miesiąc później

Nieudany przetarg wydłuża procedurę wyłonienia wykonawcy co najmniej o miesiąc.

– Skoro przetarg został unieważniony, teraz zmienimy specyfikację. Ograniczymy wymagania dotyczące ochrony zabytków, oczywiście uzgodnimy to z konserwatorem. Bierzemy się do tego w przyszłym tygodniu, zaraz po sesji. Nową specyfikację prześlemy do Urzędu Marszałkowskiego i jak tylko zostanie zaakceptowana, ogłaszamy kolejny przetarg. Ponieważ pierwszy przetarg nie wyłonił wykonawcy, konieczne będzie wydłużenie terminu wykonania prac. Myślę, że do końca listopada, a może nawet do końca przyszłego roku. Jednak to przesunięcie w żaden sposób nie zagraża inwestycji, bo pieniądze powinny zostać rozliczone do 2020 roku – poinformował nas burmistrz Michał Majewski.

Podziemne przejście

Odrębną inwestycją jest budowa tunelu pod torami. Realizuje je specjalna grupa powołana w tym celu przez PKP PLK Nieruchomości. Na to zadanie przetarg zostanie ogłoszony dopiero 2019 roku.

– Budowa tunelu nie miałaby sensu, gdyby nie było z niego wyjść na perony. Tylko w takim wypadku miasto jest zainteresowane ta inwestycją. Powiedziałem to kolejarzom i oni się z tym zgadzają – powiedział burmistrz.

MW

Komentarze